Στο kopilasia blogspot δημοσιεύτηκε σχόλιο του Προέδρου ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, κ. Γεώργιου Δογάνη, σχετικά με το άρθρο 38 του νομοσχεδίου «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», που αφορά στις επιβραβεύσεις των διακριθέντων αθλητών, το οποίο και αναδημοσιεύουμε.
24 Νοεμβρίου 2012, 13:36 | Δογάνης Γεώργιος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΓΑΝΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ.
Ο χώρος δεν επαρκεί για μια αναλυτική παράθεση των επιχειρημάτων ΚΑΤΑ της επαναφοράς ρυθμίσεων εισαγωγής αθλητών στα ΑΕΙ γενικά και στα ΤΕΦΑΑ ειδικότερα. Ως πρόεδρος του ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι σε πολλές περιπτώσεις αθλητών που εισήχθηκαν στο ΤΕΦΑΑ, η υστέρηση είναι τρομακτική. Σχεδόν αδυνατούν να «γράψουν το όνομά τους». Σας παραθέτω, ενδεικτικά, απαντήσεις φοιτητή εισαχθέντος ως αθλητή στο Τμήμα:
(Απάντηση στο 1ο θέμα σε ένα μάθημα, διατηρώντας την ορθογραφία):»κύριε καθηγητά δεν ξέρω αυτά που μου λέτε να τα λήσω αλλά είμαι αθλητής κανω προταθλητηζμό και δεν εχω χρονο να διαβαζω αν μπορητε και δεν σας ειναι κοπος να με περασετε αν οχι δεν πηραζει ευχαριστω πολλυ»
(απάντηση στο δευτερο θεμα): οπος ελεγα και πανω δεν ξερω κανω αθλητιζμο και αν ειναι ευκολο να με βοηθησετε να περασω ο θεος μαζι σας και ευχαριστω πολλυ»
(απάντηση του ιδιου σε επομενη εξεταστική στο ίδιο μάθημα: «δεν εχω στηλο» (!!!)
Κατά το «ένδοξο» παρελθόν το Τμήμα καταδυναστευόταν στην κυριολεξία από αυτού του είδους τις ρυθμίσεις και ως εκ τούτου βρισκόταν σε απόγνωση.Τα τελευταία χρόνια, με την άρση των ακραίων ρυθμίσεων που ίσχυαν, η κατάσταση κάπως βελτιώθηκε. Είμαι κατηγορηματικός στο ότι με τις ρυθμίσεις αυτού του τύπου (θεωρητικά είναι ρυθμίσεις που παρέχουν κίνητρα για διακρίσεις στον αθλητισμό), στην πραγματικότητα,όμως,συμβαίνει το ΑΝΤΙΘΕΤΟ και ΔΕ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΥΓΕΙΟΥΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
Ενδεικτικά:
1. Είναι διαπιστωμένο ότι μεγάλος αριθμός αθλητών αγωνίζεται για διακρίσεις ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ, και μόλις το πετύχει, ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΟΝ ΑΘΛΉΤΙΣΜΟ,
2. Αρκετοί καταφεύγουν σε χρήση απαγορευμένων ουσιών σε νεαρή ηλικία,ακόμα και με προτροπή γονέων,
3. Στα ομαδικά αθλήματα (έχουν καταγραφεί στο παρελθόν πολλές τέτοιες περιπτώσεις), υπάρχουν περίεργες υποθέσεις «μετaγραφών» σε σχολεία που διαπρέπουν σε συγκεκριμένα αθλήματα (συμμετοχή σε αγώνα για 5 δευτερόλεπτα και εξασφάλιση εισαγωγής στο ΤΕΦΑΑ),
4. Λόγω της ηλικίας εισαγωγής και της υπερπροσπάθειας για επιδόσεις, πολλοί αθλητές πάσχουν από το σύνδρομο της υπερπροπόνησης και επειδή ¨καίγονται» (burnout),εγκαταλείπουν,
5. Στο σχολείο αδιαφορούν εντελώς για τα μαθήματα, από πολύ νωρίς, αφού έχουν αξασφαλισμένη την εισαγωγή σε ΑΕΙ, κ.ά.
Ως Τμήμα έχουμε την άποψη ότι ακόμα και το ισχύον σύστημα κανονικής εισαγωγής στο ΤΕΦΑΑ με εισαγωγικές γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση με βάση τις επιδόσεις σε 4 αθλήματα, είναι προβληματικό, καθώς φέτος εισήχθηκαν άτομα με μέσο όρο 2 στις γραπτές εξετάσεις (αφού αρίστευσαν στις αθλητικές επιδόσεις). Πρέπει να τεθεί ως μέγιστο όριο το 30% των μορίων από τις αθλητικές επιδόσεις.
Από σχετικά στοιχεία που υπάρχουν, ως χώρα, επί σειρά ετών, δαπανούσαμε το (κορυφαίο στη Ευρώπη) 1,66% του ΑΕΠ στον αθλητισμό, ενώ το ποσοστό των πάσης φύσεως ενεργά μετεχόντων σε αυτόν (πρωταθλητών, αθλητών, ασκουμένων, κλπ) ανερχόταν στο τραγικό 8%. Σε χώρες του προηγμένου ευρωπαϊκού βορά το αντίστοιχο ΑΕΠ που εξακολουθεί να δαπανάται είναι 0,66% για να εξυπηρετηθεί το 80% του πληθυσμού που ενεργά μετέχει. Ταυτόχρονα, κατά το παρελθόν η χώρα μας κατελάμβανε την τρίτη θέση στον κόσμο σε ύψος (χρηματικών μόνο) προνομίων προς τους αθλητές με διακρίσεις (τα όποια άλλα προνόμια, ήταν πρόσθετα). Τα αποτελέσματα τα είδαμε, μόλις πέρασε η κρίση μεγαλείου που βιώναμε επί σειρά ετών…
Δυστυχώς, αλλά με τέτοιες επιλογές, στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, που εκπαιδεύει τους αυριανούς καθηγητές Φυσικές Αγωγής και προπονητές, να μην υπάρχει ούτε μια μπασκέτα για την κατάρτιση των φοιτητών/τριών του (Μόλις πρόσφατα απέκτησε κλειστό γυμναστήριο, δωρεά ιδιώτη ευπατρίδη προς το Τμήμα). Έτσι θα αναπτυχθεί ο αθλητισμός στη δύσμοιρη αυτή χώρα;
Η παλινδρόμηση σε πρακτικές του παρελθόντος θα είναι καταστροφική. Διαβουλευτείτε με τα ΤΕΦΑΑ. Υπάρχει η τεχνογνωσία που θα συμβάλλει πραγματικά στην υγειή ανάπτυξη του Αθλητισμού. Αυτό γίνεται σε όλες τις προηγμένες αθλητικά χώρες. Οι κωμικές καταστάσεις του παρελθόντος δεν πρέπει να επαναληφθούν. Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα. Είναι καιρός.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Δογάνης
καθηγητής, πρόεδρος ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ
email: doganis@phed.auth.gr
24 Νοεμβρίου 2012, 13:36 | Δογάνης Γεώργιος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΔΟΓΑΝΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ.
Ο χώρος δεν επαρκεί για μια αναλυτική παράθεση των επιχειρημάτων ΚΑΤΑ της επαναφοράς ρυθμίσεων εισαγωγής αθλητών στα ΑΕΙ γενικά και στα ΤΕΦΑΑ ειδικότερα. Ως πρόεδρος του ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι σε πολλές περιπτώσεις αθλητών που εισήχθηκαν στο ΤΕΦΑΑ, η υστέρηση είναι τρομακτική. Σχεδόν αδυνατούν να «γράψουν το όνομά τους». Σας παραθέτω, ενδεικτικά, απαντήσεις φοιτητή εισαχθέντος ως αθλητή στο Τμήμα:
(Απάντηση στο 1ο θέμα σε ένα μάθημα, διατηρώντας την ορθογραφία):»κύριε καθηγητά δεν ξέρω αυτά που μου λέτε να τα λήσω αλλά είμαι αθλητής κανω προταθλητηζμό και δεν εχω χρονο να διαβαζω αν μπορητε και δεν σας ειναι κοπος να με περασετε αν οχι δεν πηραζει ευχαριστω πολλυ»
(απάντηση στο δευτερο θεμα): οπος ελεγα και πανω δεν ξερω κανω αθλητιζμο και αν ειναι ευκολο να με βοηθησετε να περασω ο θεος μαζι σας και ευχαριστω πολλυ»
(απάντηση του ιδιου σε επομενη εξεταστική στο ίδιο μάθημα: «δεν εχω στηλο» (!!!)
Κατά το «ένδοξο» παρελθόν το Τμήμα καταδυναστευόταν στην κυριολεξία από αυτού του είδους τις ρυθμίσεις και ως εκ τούτου βρισκόταν σε απόγνωση.Τα τελευταία χρόνια, με την άρση των ακραίων ρυθμίσεων που ίσχυαν, η κατάσταση κάπως βελτιώθηκε. Είμαι κατηγορηματικός στο ότι με τις ρυθμίσεις αυτού του τύπου (θεωρητικά είναι ρυθμίσεις που παρέχουν κίνητρα για διακρίσεις στον αθλητισμό), στην πραγματικότητα,όμως,συμβαίνει το ΑΝΤΙΘΕΤΟ και ΔΕ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΥΓΕΙΟΥΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
Ενδεικτικά:
1. Είναι διαπιστωμένο ότι μεγάλος αριθμός αθλητών αγωνίζεται για διακρίσεις ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΕΙ, και μόλις το πετύχει, ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΟΝ ΑΘΛΉΤΙΣΜΟ,
2. Αρκετοί καταφεύγουν σε χρήση απαγορευμένων ουσιών σε νεαρή ηλικία,ακόμα και με προτροπή γονέων,
3. Στα ομαδικά αθλήματα (έχουν καταγραφεί στο παρελθόν πολλές τέτοιες περιπτώσεις), υπάρχουν περίεργες υποθέσεις «μετaγραφών» σε σχολεία που διαπρέπουν σε συγκεκριμένα αθλήματα (συμμετοχή σε αγώνα για 5 δευτερόλεπτα και εξασφάλιση εισαγωγής στο ΤΕΦΑΑ),
4. Λόγω της ηλικίας εισαγωγής και της υπερπροσπάθειας για επιδόσεις, πολλοί αθλητές πάσχουν από το σύνδρομο της υπερπροπόνησης και επειδή ¨καίγονται» (burnout),εγκαταλείπουν,
5. Στο σχολείο αδιαφορούν εντελώς για τα μαθήματα, από πολύ νωρίς, αφού έχουν αξασφαλισμένη την εισαγωγή σε ΑΕΙ, κ.ά.
Ως Τμήμα έχουμε την άποψη ότι ακόμα και το ισχύον σύστημα κανονικής εισαγωγής στο ΤΕΦΑΑ με εισαγωγικές γραπτές εξετάσεις και μοριοδότηση με βάση τις επιδόσεις σε 4 αθλήματα, είναι προβληματικό, καθώς φέτος εισήχθηκαν άτομα με μέσο όρο 2 στις γραπτές εξετάσεις (αφού αρίστευσαν στις αθλητικές επιδόσεις). Πρέπει να τεθεί ως μέγιστο όριο το 30% των μορίων από τις αθλητικές επιδόσεις.
Από σχετικά στοιχεία που υπάρχουν, ως χώρα, επί σειρά ετών, δαπανούσαμε το (κορυφαίο στη Ευρώπη) 1,66% του ΑΕΠ στον αθλητισμό, ενώ το ποσοστό των πάσης φύσεως ενεργά μετεχόντων σε αυτόν (πρωταθλητών, αθλητών, ασκουμένων, κλπ) ανερχόταν στο τραγικό 8%. Σε χώρες του προηγμένου ευρωπαϊκού βορά το αντίστοιχο ΑΕΠ που εξακολουθεί να δαπανάται είναι 0,66% για να εξυπηρετηθεί το 80% του πληθυσμού που ενεργά μετέχει. Ταυτόχρονα, κατά το παρελθόν η χώρα μας κατελάμβανε την τρίτη θέση στον κόσμο σε ύψος (χρηματικών μόνο) προνομίων προς τους αθλητές με διακρίσεις (τα όποια άλλα προνόμια, ήταν πρόσθετα). Τα αποτελέσματα τα είδαμε, μόλις πέρασε η κρίση μεγαλείου που βιώναμε επί σειρά ετών…
Δυστυχώς, αλλά με τέτοιες επιλογές, στο ΤΕΦΑΑ του ΑΠΘ, που εκπαιδεύει τους αυριανούς καθηγητές Φυσικές Αγωγής και προπονητές, να μην υπάρχει ούτε μια μπασκέτα για την κατάρτιση των φοιτητών/τριών του (Μόλις πρόσφατα απέκτησε κλειστό γυμναστήριο, δωρεά ιδιώτη ευπατρίδη προς το Τμήμα). Έτσι θα αναπτυχθεί ο αθλητισμός στη δύσμοιρη αυτή χώρα;
Η παλινδρόμηση σε πρακτικές του παρελθόντος θα είναι καταστροφική. Διαβουλευτείτε με τα ΤΕΦΑΑ. Υπάρχει η τεχνογνωσία που θα συμβάλλει πραγματικά στην υγειή ανάπτυξη του Αθλητισμού. Αυτό γίνεται σε όλες τις προηγμένες αθλητικά χώρες. Οι κωμικές καταστάσεις του παρελθόντος δεν πρέπει να επαναληφθούν. Πρέπει να αλλάξουμε σελίδα. Είναι καιρός.
Με εκτίμηση
Γεώργιος Δογάνης
καθηγητής, πρόεδρος ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ
email: doganis@phed.auth.gr
1 σχόλιο:
Είναι πραγματικά λυπηρό , ότι ο πρόεδρος των ΤΕΦΦΑ(!!!) δεν έχει ιδέα περί πρωταθλητισμού στην Ελλάδα.
Είμαι μάλιστα και σίγουρος, ότι η ιστοριούλα του στην αρχή του κειμένου του, περί ανορθόγραφου πρωταθλητή ,είναι μια μεγάλη μπαρούφα ώστε να υποστηρίξει τις μεγαλύτερες ,που αραδιάζει παρακάτω!
Απαντήσεις στους λόγους που αναφέρει με την σειρά που τους απαριθμεί :
1.Κανένας που αγωνίζεται μόνο και μόνο για να εισαχθεί σε κάποια σχολή δεν γίνετε ποτέ πρωταθλητής. Χρειάζεσαι περισσότερα από αυτό για να γίνεις πρωταθλητής. Ας μάθει λοιπόν ο « Πρόεδρος», ότι όταν είσαι στην εκκίνηση ,η ακόμα και κατα την διάρκεια του αγώνα και προσπαθείς να ξεπεράσεις τον ίδιο σου τον εαυτό, το μόνο που δεν περνάει από το μυαλό σου είναι η εισαγωγή σου στα ΤΕΦΦΑ. Επίσης τον πρωταθλητισμό δεν τον σταματάς γιατί μπήκες στο πανεπιστήμιο , σου τον "σταματάει" το πανεπιστήμιο. Ας μας πει ο κύριος πρόεδρος με ποιο τρόπο μπορεί κανείς να αγωνιστεί π.χ με τα χρώματα του ΑΠΘ σε μια πανεπιστημιάδα ???
2.Απο τις μεγαλύτερες ανακρίβειες του κειμένου του . Στα αναβολικά όσοι καταφεύγουν το κάνουν κυρίως για τα χρήματα, την δόξα και την προβολή.
Δεν γνωρίζω ούτε ένα παράδειγμα αθλητή που το έκανε για να εισαχθεί σε κάποια σχολή. Αντίθετα ξέρω πολλά παραδείγματα μαθητών που προσπάθησαν να κλέψουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. Ίσως αυτό θα έπρεπε να τον απασχολεί περισσότερο.
3. Όπως υπάρχουν και γονείς που με τα λεφτά τους εξασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης στα παιδιά τους απο κάποια άλλα ,που αγωνίζονται όμως για την ΙΔΙΑ θέση σε μια σχολή. Οι πρωταθλητές εισάγονται ως υπεράριθμοι!!!!
4. το ίδιο με το 1!
5. Είναι ευθύνη των καθηγητών να εμπνεύσουν τους μαθητές τους για μάθηση .
Σε ποια χρηματικά προνόμια ακριβώς αναφέρετε ???? μήπως εννοεί αυτά που μπορεί και να τα πάρεις μετά από καμιά δεκαριά χρόνια??
Ο άνθρωπός, είναι φανερό ότι δεν έχει ασχοληθεί με τον αθλητισμό και σίγουρα ποτέ του με πρωταθλητισμό.
Παρακαλούνται λοιπόν οι υπεύθυνοι να μην συνεργαστούν με τα ΤΕΦΦΑ του ΑΠΘ γιατί δεν υπάρχει η παραμικρή γνώση περί του θέματος.
Δημοσίευση σχολίου