Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Oksana Masters: Από την Παρα-κωπηλασία στο σκανδιναβικό σκι

Oksana Masters and Rob Jones
Η Oksana Masters και ο συνεργάτης της Rob Jones,
ένας βετεράνος πεζοναύτης, κέρδισαν το χάλκινο
μετάλλιο στους Παραολυμπιακούς του Λονδίνου το 2012
Το όνομά μου είναι Oksana Masters. Στο Λονδίνο το 2012 στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, κατέκτησα το χάλκινο μετάλλιο στην κωπηλασία, με το σύντροφό μου Rob Jones, στο 2x TA-Mix, και γίναμε οι πρώτοι Αμερικανοί που κέρδισαν μετάλλιο σε αυτό το αγώνισμα.
Τώρα είμαι επικεντρωμένη στο Nordic σκι (Κλασσικό ή Σκανδιναβικό σκι) με το όνειρο να αγωνιστώ στους Χειμερινούς Παραολυμπιακούς Αγώνες 2014 στο Σότσι. Νωρίτερα φέτος, επιλέχθηκα στην Παραολυμπιακή ομάδα Nordic σκι 2013-2014 των ΗΠΑ.
Παρακάτω είναι 14 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για μένα, ενώ εγώ συνεχίζω την προσπάθειά μου για το Σότσι:
1. Η κωπηλασία είναι η πρώτη μου αγάπη.
Πριν αρχίσω το cross-country σκι, άρχισα κωπηλασία. Ήμουν περίπου 14 χρονών. Ήμουν επιφυλακτική σχετικά με το «προσαρμοστικό» μέρος της κωπηλασίας όταν άρχισα. Εκείνη την εποχή, δεν ήθελα να κάνω ένα προσαρμοστικό άθλημα μόνο και μόνο επειδή δεν ήθελα οι άνθρωποι να σκέφτονται ότι το να έχω προσθετικά μέλη σημαίνει ότι είμαι άτομο με ειδικές ανάγκες και μπορώ να κάνω μόνο προσαρμοστικά
σπορ. Από τη στιγμή που βγήκα στο νερό όμως, δόθηκα εντελώς σε αυτή. Είναι έντονη, αλλά και τόσο ήρεμη και ειρηνική ταυτόχρονα. Άλλωστε μου αρέσει οτιδήποτε έχει να κάνει με το νερό.
2. Πάντα ήθελα να κάνω σκι.
Θα είμαι ειλικρινής. Πριν να δοκιμάσω το cross-country σκι, σκέφτηκα ότι θα πρέπει να ασχοληθώ με το downhill σκι (κατάβαση πλαγιάς). Και δοκίμασα, αλλά δεν είχα συνειδητοποιήσει ακριβώς τι έπρεπε να κάνω. Αντί να πάω προς τα κάτω στην πλαγιά, πίεζα τον εαυτό μου να πάει προς τα πάνω. Μετά από αυτή την προσπάθεια, κατάλαβα ότι είναι προτιμότερο να κάνω cross-country απ’ ότι downhill σκι.
3. Δεν πρέπει να φοβάστε την αποτυχία.Από την πρώτη στιγμή που ανέβηκα σε ένα sit-ski, δεν έκανα τίποτα άλλο από το να πέφτω κάθε 100 μέτρα. Μου άρεσε η σκληρότητα. Δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα ή από τύχη. Θα πρέπει να περνάς ώρες προπόνησης στο χιόνι. Είναι πολύ παρόμοιο με την κωπηλασία, με την έννοια ότι είναι έξω στη φύση και στο νερό, "παγωμένο νερό". Είναι τόσο έντονο, αλλά και εδώ μπορείς να χαλαρώσεις μέσα στη φύση. Το Nordic σκι είναι σίγουρα, κατά τη γνώμη μου, το πιο δύσκολο άθλημα. Αγαπώ μια καλή πρόκληση και αυτό είναι το δρομάκι μου.
4. Ο κρύος καιρός είναι μια αλλαγή για μένα.
Νομίζω ότι ήμουν καλομαθημένη στην κωπηλασία κάτω από το ζεστό ήλιο. Είναι σίγουρα μεγάλη αλλαγή να φεύγεις από τις υψηλές θερμοκρασίες της κωπηλασίας στις αρνητικές του σκανδιναβικού σκι. Μάλλον πρέπει να αξιοποιήσω τα ουκρανική γονίδιά μου σύντομα. Αγαπώ πραγματικά κρύο, αλλά να αγωνίζομαι σε αυτό θα έχει ενδιαφέρον.
5. Δεν έχω πάρα πολλά γούρια πριν τον αγώνα.
Πριν από έναν αγώνα κωπηλασίας, ακούω το "Indestructible" των Disturbed, ενώ βάζω εκ νέου ταινία στις λαβές των κουπιών μου. Έχω επίσης ένα ασημένιο μετάλλιο αντίγραφο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996, που η οικογένειά μου βρήκε στο κουτί της γιαγιάς μου, μετά τον θάνατο του παππού μου. Εκείνη την εποχή, ασχολούμουν με τα κουπιά για περίπου 10 χρόνια, αλλά κανείς δεν ήξερε ότι υπήρξε ποτέ ένα μετάλλιο κωπηλασίας. Είμαι κάπως προληπτική έτσι έβαλα αυτό το μετάλλιο μέσα στα παπούτσια μου στη βάρκα σε όλες τις μεγάλες κούρσες μου, ειδικά στο Λονδίνο το 2012 στους Παραολυμπιακούς Αγώνες. Φυσικά, δεν υπάρχει μέρα και αγώνας να ξεκινά χωρίς τον καφέ μου. Είμαι ακόμα καινούρια στο σκι γι 'αυτό θα πρέπει να περιμένουμε λίγο μέχρι να εμφανιστούν οι νέες προ-αγώνα τελετουργίες.
6. Δεν είμαι "Bad Company" στο χιόνι.
Ο συνεργάτης μου στην κωπηλασία Rob Jones και εγώ, αποκαλούσαμε τους εαυτούς μας "Bad Company". Στη ομάδα του σκι, το ψευδώνυμο "Roxy" μου το «κόλλησαν» κάποιοι προπονητές του δίαθλου.
7. Ήμουν στο τεύχος του "The Body Issue 2012".
Ο μεγαλύτερος λόγος που ήθελα να μπω στις σελίδες του περιοδικού ESPN Body Issue ήταν να σπάσει ενδεχομένως το «καλούπι». Θέλω να αλλάξω την αντίληψη του τι ο κόσμος πιστεύει ότι η ομορφιά είναι. Αυτές τις μέρες υπάρχει μεγάλη πίεση από τα μίντια προς την νέα γυναίκα να σκεφτεί την ομορφιά με έναν ορισμένο τρόπο. Όταν ήμουν νεότερη, είχα αγωνιστεί σκληρά για την αυτοπεποίθησή  μου, εξαιτίας αυτού. Πραγματικά πιστεύω ότι η ομορφιά είναι στο μάτι του θεατή. Η ομορφιά έρχεται σε τόσες πολλές μορφές, τόσο πολλά διαφορετικά σχήματα, μεγέθη και χρώματα, αλλά δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο για μένα από κάποιον που είναι σίγουρος και χαρούμενος μέσα στο δέρμα του. Ας ελπίσουμε ότι η φωτογράφησή μου στο περιοδικό να έστειλε το μήνυμα σε μερικούς ανθρώπους.
8. Είμαι ως επί το πλείστον ένα χαλαρό άτομο, αλλά μου αρέσει να λερώνω τα χέρια μου.
Όταν ήμουν νέα, πήγαινα πολύ κάμπινγκ, θα μπορούσα ακόμη να κατασκηνώσω έξω στην αυλή του σπιτιού μου. Αν είχα περισσότερο χρόνο, σίγουρα θα ήθελα να είμαι έξω στη φύση να κάνω κάτι άλλο εκτός από κωπηλασία ή σκι. Αλλά έχω επίσης και τη θηλυκή πλευρά μου, όπου μου αρέσει να ψωνίζω και να παρακολουθώ ταινίες.
9. Ασχολούμαι με το μαγείρεμα τον τελευταίο καιρό .
Το αγαπημένο μου πράγμα να μαγειρεύω είναι το πρωινό. Λατρεύω το πρωινό, ιδιαίτερα για δείπνο. Αλλά μου είπαν ότι κάνω καλό πουρέ πατάτας (killer mashed potatoes). Δεν μπορώ να εγγυηθώ ότι θα είναι υγιεινό, αλλά θα είναι νόστιμο.
10. Γεννήθηκα στο Khmelnitsky της Ουκρανίας.
Το Khmelnitsky είναι μια πόλη στη μέση της Ουκρανίας, η οποία ήταν τότε μέρος της Σοβιετικής Ένωσης. Έχω ζήσει σε τρία διαφορετικά ορφανοτροφεία στην Ουκρανία μέχρι που υιοθετήθηκα σε ηλικία 7 ετών από τη μητέρα μου.
11. Εγώ πραγματικά γνώριζαν για θετή μητέρα μου όταν ήμουν 5 χρονών.
Όταν ήμουν μικρή, η Ουκρανία απαγόρευσε τις υιοθεσίες από ξένους, όπως έκανε πρόσφατα και η Ρωσία, επειδή υπήρξε ένα σκάνδαλο πώλησης μωρού. Μετά από δυόμισι χρόνια αναμονής, η μαμά μου κατάφερε να με υιοθετήσει όταν ήμουν 7,5 ετών. Ήμουν το πρώτο παιδί που υιοθετήθηκε από Αμερικανό μετά το κλείσιμο των υιοθεσιών στην Ουκρανία.  
12. Παιχνίδια;
Αφού εγκρίθηκε η υιοθεσία, μετακόμισα στο Μπάφαλο, στη Νέα Υόρκη. Ήταν καταπληκτικό. Ένα πράγμα που ήταν πολύ διαφορετικό ήταν τα παιχνίδια που είχα. Ποτέ δεν ήξερα τι παιχνίδια ήταν πραγματικά γιατί ποτέ δεν είχαμε στο ορφανοτροφείο. Ένιωσα σαν το πιο τυχερό κορίτσι στον κόσμο. Επίσης δεν ήξερα ότι και άλλα παιδιά είχαν παιχνίδια. Υπέθεσα ότι ήμουν το μοναδικό και ήθελα να δώσω κάποια από τα παιχνίδια μου στους φίλους μου. Η μητέρα άρχισε να ελέγχει τις τσέπες των φίλων μου πριν φύγουν και μου εξήγησε ότι είχαν σίγουρα πολλά παιχνίδια. 
13. Έχω μια καταπληκτική οικογένεια.
Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τη ζωή μου τώρα χωρίς τη μητέρα μου. Είναι πραγματικά ο ήρωας μου και μου έχει σώσει τη ζωή. Είναι πάντα δίπλα μου για να με κάνει ευτυχισμένη και να πραγματοποιήσω τα όνειρά μου. Δεν θα ήμουν σε θέση να αγωνιστώ χωρίς την καταπληκτική αγάπη και την υποστήριξή της. Αυτή είναι πραγματικά η καλύτερη μαμά του κόσμου.
14. Έχω ένα πρόβλημα.
Λατρεύω τον αμερικάνικο και γαλλικό καφέ. Κάποιοι μπορούν μάλιστα να πουν ότι είμαι εθισμένη. Είναι θλιβερό, αλλά δεν μπορώ να ζήσω χωρίς καφέ. Θα ξεκινήσω τη μέρα μου με κάποιο είδος καφέ. 
Μετάφραση "Greek Rowers" από www.teamusa.org/US-Paralympics/


Δεν υπάρχουν σχόλια: