Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΙΑΒΟΥ Το χρυσό κορίτσι της κωπηλασίας (Συνέντευξη στο Cobrasports)

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Γιώργος Μπακόλας
Με νωπές ακόμα τις δάφνες από την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας, που διεξήχθη στη Σουηδία, η Αλεξάνδρα Τσιάβου μίλησε αποκλειστικά στο Cobrasports, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη. Η Ελληνίδα αθλήτρια εξηγεί πώς έφτασε σε μια ακόμα σπουδαία επιτυχία, αποκαλύπτει ποιο μετάλλιο -από τα αναρίθμητα που κατέκτησε- ξεχωρίζει και περιγράφει τη μοναδική σχέση που έχει αναπτύξει με το νερό!

Επέστρεψες από τη Σουηδία με ένα ακόμα χρυσό μετάλλιο στις αποσκευές σου και μάλιστα στο ντεμπούτο σου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Παράκτιας Κωπηλασίας. Πώς έφτασες στην κατάκτηση της 1ης θέσης;
Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω κωπηλατήσει ξανά με τις βάρκες της παράκτιας κωπηλασίας! Η κίνηση δε διαφέρει καθόλου από αυτό που ήξερα να κάνω μέχρι τώρα, όμως ο τρόπος που διεξάγεται ένας αγώνας παράκτιας κωπηλασίας, το σκάφος αλλά και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου αγώνα είναι κάτι το τελείως διαφορετικό. Φθάνοντας λοιπόν στην Σουηδία, πολλά πράγματα για εμένα ήταν καινούργια. Εκεί προσπάθησα να αποκρυπτογραφήσω τις κινήσεις των πιο έμπειρων αθλητριών (τον τρόπο που αγωνίζονται, τι προσέχουν κλπ), έχοντας πάντα την αυτοπεποίθηση που μου χάριζε η καλή μου φυσική κατάσταση (προπονούμουν συνεχώς την περασμένη χρονιά), αλλά και η εμπειρία μου στο να αγωνίζομαι νομίζω με έφεραν στην 1η θέση.

Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που έκανες αμέσως μετά την κατάκτηση του χρυσού μεταλλίου;
Χάρηκα πολύ και σκέφτηκα ότι ήταν πολύ καλό το αποτέλεσμα για πρώτη φορά, προσπαθώντας να ξεκαθαρίσω στα γρήγορα ποιο από όλα αυτά που άλλαζα και δοκίμαζα κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν αυτό που έκανε τη διαφορά.

Με δεδομένο ότι του χρόνου η συγκεκριμένη διοργάνωση διεξάγεται στη χώρα μας, τι σκέφτεσαι ενόψει της δεύτερης συμμετοχής σου;Προς το παρόν ξεκουράζομαι και σκέφτομαι πώς θα οργανώσω το πρόγραμμά μου τη νέα χρονιά για να είμαι ακόμα πιο προετοιμασμένη και έτοιμη για τους αγώνες της Θεσσαλονίκης!

Έχεις πανηγυρίσει πάρα πολλές επιτυχίες. Τι είναι αυτό που σου δίνει κίνητρο να διεκδικείς την πρωτιά όπου κι αν αγωνίζεσαι;
Αυτό ακριβώς το συναίσθημα! Όταν αγωνίζεσαι, είτε κερδίσεις είτε όχι, νοιώθεις κάτι παράξενο να συμβαίνει στο σώμα σου και στο μυαλό σου! Αυτό νομίζω είναι και αυτό που σε παρακινεί να αγωνίζεσαι διεκδικώντας την πρωτιά!



Μετά τους αγώνες τι ακολουθεί; Πώς περνούν οι επόμενες ημέρες;
Είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ για δυο ημέρες και τη Στοκχόλμη λίγο πριν επιστρέψω πίσω στην Ελλάδα για λίγη ξεκούραση και επιστροφή στη δουλειά. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να τελειώσει ένας αγώνας, δυστυχώς δε συμβαίνει πάντα!

Ποιοι είναι οι αγωνιστικοί σου στόχοι στο άμεσο μέλλον;
Δεν υπάρχει προς το παρόν αγωνιστικό πλάνο. Σίγουρα όμως θα πρέπει να συνεχίσω να προπονούμαι έστω και σε χαμηλότερους ρυθμούς.

Τι είναι αυτό που δεν έχεις καταφέρει ως τώρα και επιθυμείς διακαώς;Αισθάνομαι αρκετά γεμάτη ως αθλήτρια, αλλά αυτό που επιθυμώ πολύ θα μου επιτρέψετε να μη το μαρτυρήσω! Το σίγουρο είναι ότι δε θέλω να σταματήσω να αγωνίζομαι!

Ξεχωρίζεις κάποιο από τα μετάλλιά σου;
Πολλά μετάλλια είναι αυτά που ξεχωρίζουν στην καρδιά μου, όμως νομίζω ότι το Ολυμπιακό μετάλλιο του Λονδίνου είναι το κορυφαίο στην καριέρα μου!

Υπάρχει κάτι για το οποίο θα άλλαζες τα μετάλλιά σου;
Η κωπηλασία, αλλά και η αγωνιστική μου καριέρα, είναι ταυτισμένα με τον τρόπο ζωής μου τα τελευταία 15 περίπου χρόνια. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να βρω κάτι που θα με έκανε να θέλω να την αλλάξω.

Τι κάνει έναν αθλητή επιτυχημένο; Το σώμα του ή το μυαλό του;
Και τα δύο! Το ποσοστό που παίζει ρόλο το καθένα διαφέρει κάθε φόρα ανάλογα με τον αγώνα. Στην προπόνηση εκπαιδεύεις και τα δύο.



Υπάρχουν στιγμές που βαριέσαι το νερό;
Όχι! Ακόμα και αν καμιά φορά δε θέλω να κωπηλατήσω ή με έχει κουράσει η προπόνηση, το νερό είναι δίπλα μου! Μία βόλτα στην θάλασσα, ένας καφές δίπλα στη λίμνη, μια βόλτα στο ποτάμι! Όπου και αν είμαι στο νερό προσανατολίζομαι!

Έχεις κάποιο γούρι;
Δε θα το έλεγα! Δεν πιστεύω πολύ στα γούρια ούτε κάνω κάτι συγκεκριμένο πάντα πριν από έναν αγώνα!

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου;
Οι απότομες αλλαγές στη ζωή μου δε μου αρέσουν ιδιαίτερα, αλλά αυτό που με φοβίζει πολύ είναι το να πάθουν κάτι τα αγαπημένα μου πρόσωπα.
Από τη μία ταξίδια, δόξα, εμπειρίες, αναγνωρισιμότητα. Από την άλλη πλευρά, όμως, έλλειψη χρόνου. Τι έχεις στερηθεί κάνοντας τις θυσίες που απαιτεί ο πρωταθλητισμός;
Έχω ευχηθεί πολλές φορές η ημέρα να είχε περισσότερες ώρες! Σχεδόν ποτέ δε μου φτάνουν για να κάνω ό,τι θέλω! Επέλεξα να κάνω μια ζωή που ίσως διαφέρει από τα συνηθισμένα οπότε έκανα και τις αντίστοιχες επιλογές για να την υποστηρίξω. Όταν κυνηγάς το καλύτερο σίγουρα στερείσαι κάποια πράγματα που δύσκολα ξεχωρίζεις ποια είναι αυτά που πράγματι στερήθηκες και ποια είναι αυτά που επέλεξες απλά να μην κανεις! Το σίγουρο είναι ότι ο προσωπικός χρόνος και η απόλυτη χαλαρότητα παύει σχεδόν να υφίσταται όταν κάνεις πρωταθλητισμό.

Η αναγνωρισιμότητα που έχεις αποκτήσει σου δημιουργεί προβλήματα;
Όχι, κανένα πρόβλημα! Χαίρομαι όταν ο κόσμος με αναγνωρίζει και ιδιαίτερα με τα μικρά παιδιά.

Πιστεύεις ότι η κωπηλασία έχει την προβολή που της αξίζει;
Όχι! Η επιτυχίες που φέρνει η κωπηλασία τα τελευταία χρόνια είναι πολύ μεγάλες και θα της άξιζε πολύ καλύτερη προβολή. Σίγουρα είναι πολύ καλύτερα τα πράγματα από ότι πριν από μερικά χρόνια όμως η κωπηλασία έχει τις προδιαγραφές για πολύ περισσότερα! Ιδιαίτερα με την παράκτια κωπηλασία που μπορεί να γίνει σχεδόν παντού αρκεί να έχει νερό και κύμα. Σε όλη την Ελλάδα δηλαδή!

Αν σήμερα ερχόταν ένα παιδί, που σκέφτεται να ασχοληθεί με την κωπηλασία και ζητούσε τη συμβουλή σου, τι θα του έλεγες;Να το κάνει χωρίς να το σκεφτεί αρκεί να είναι και στην κατάλληλη ηλικία! Συμβουλεύω όλα τα παιδιά να αθλούνται να παίζουν και να δοκιμάζουν πολλές διαφορετικές δραστηριότητες! Είναι η κληρονομιά τους για το μέλλον! Ακίνητος μπορείς να κάτσεις όποτε το θέλεις και μπορούν να το κάνουν όλοι! Μόνο κέρδος μπορείς να έχεις από τον αθλητισμό. Άλλωστε ο πρωταθλητισμός είναι κάτι που προκύπτει μέσα από αυτήν τη διαδικασία!

Ο τελευταίος λόγος σε σένα...
Θα ήθελα να τονίσω ότι για τους αγώνες στη Σουηδία, εκπροσωπώντας τον Όμιλο μου (Ναυτικός Όμιλος Ηγουμενίτσας) άλλα και την Ελλάδα, είχα δίπλα μου το κτήμα Γκλίναβος από τη Ζίτσα, του οποίου η υποστήριξη ήταν σημαντική για την ολοκλήρωση αυτής της επιτυχημένης αποστολής!

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ
Αθλητής: Elisabeta Lipa (σ.σ. Ρουμάνα κωπηλάτρια με 8 -τα 5 χρυσά- ολυμπιακά μετάλλια και 6 συμμετοχές σε Ολυμπιακούς Αγώνες)
Ομάδα: Όποια κερδίζει! Χαχαχα! Αστειεύομαι, δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα!
Χρώμα: Κόκκινο
Ταινία: «Νύχτα Γάμου». Ελληνική ταινία, μία από τις αγαπημένες μου, πολύ γέλιο!
Ηθοποιός: Εντουαρντ Νόρτον
Βιβλίο: «Ο Ζορμπάς»
Ταξιδιωτικός προορισμός: Παντού υπάρχει ένας λόγος να ταξιδέψεις!
Τηλεοπτική εκπομπή: «Μένουμε Ελλάδα»
Ποτό: Μοχίτο
Φαγητό: Ο τσελεμεντές! Ξέρω δεν είναι φαγητό, αλλά γεμάτος συνταγές με αγαπημένα φαγητά!
Τραγούδι: Ανάλογα ποιο θα μου έχει κολλήσει στο μυαλό!
Μουσική: Ακούω απ’ όλα τα είδη μουσικής αρκεί να ταιριάζουν με τη στιγμή!
Μότο: «Και μη χειρότερα»
Πηγή: cobrasports.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: