Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Peter Reed: "Αγαθά κόποις κτώνται"

Rowing: No pain, no gain as Peter Reed goes for gold

Ο Χρυσός Ολυμπιονίκης Pete Reed είναι έτοιμος να βάλει τον εαυτό του σε μια αμείλικτη και επίπονη διαδικασία, με στόχο το δεύτερο χρυσό μετάλλιο. 
Ο αξιωματικός του ναυτικού από το Nailsworth ήταν μέλος της τετρακώπου, μαζί με τους Andrew Hodge Triggs, Tom James και Steve Williams, που θριάμβευσε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2008, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της Βρετανίας στο αγώνισμα.
Από τότε, οι Reed και Hodge αγωνίζονται στη δίκωπο και περνούν μια περίοδο απογοήτευσης καθώς δεν κατάφεραν ποτέ να κερδίσουν το πλήρωμα από τη Νέα Ζηλανδία των Hamish Bond και Eric Murray.

Η τετράκωπος με τη νέα σύνθεση είναι σήμερα παγκόσμια πρωταθλήτρια, αλλά οι Reed και Hodge εξακολουθούν να θεωρούνται οι κορυφαίοι κωπηλάτες της Βρετανίας.
Ο Reed πιστεύει ότι η επιστροφή τους στην τετράκωπο - παραδοσιακά η ναυαρχίδα της Βρετανίας στα Ολυμπιακά αγωνίσματα- θα μπορούσε να σημάνει ένα χρυσό μετάλλιο συνδυασμένο με παγκόσμιο ρεκόρ.
Ο προπονητής της Βρετανικής ομάδας κωπηλασίας Jurgen Grobler δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει τα σχέδια επιλογής του, και ο Reed είναι αποφασισμένος να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει την επιλογή του στην κορυφαία βάρκα.
«Η απόφαση του Jurgen θα αλλάξει τη ζωή σε μερικούς ανθρώπους. Όλοι ονειρευόμαστε το Ολυμπιακό χρυσό», είπε ο Reed.
«Έχω εμπιστοσύνη στην επιλογή του Jurgen έτσι δεν έχω ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποια βάρκα, είτε πρόκειται για τη δίκωπο, την τετράκωπο ή την οκτάκωπο. Θέλω μόνο να είμαι σε δυνατό σκάφος και να έχω την καλύτερη ευκαιρία για ένα χρυσό μετάλλιο».
«Για να γίνει αυτό πρέπει να βελτιωθώ και πάλι φέτος και να είμαι τόσο καλός όσο ποτέ».
«Πήγαμε σε ένα προπονητικό κοινόβιο το Δεκέμβριο που ήταν πολύ σκληρό. Προσπάθησα όσο μπορούσα να ωθήσω τον εαυτό μου πέρα από τα όριά μου και το έκανα αυτό με επιτυχία».
«Ήταν πολύ επώδυνο. Μια μέρα δεν μπόρεσα να βγάλω την προπόνηση, με αποτέλεσμα να προστεθεί στην επόμενη ό,τι είχα χάσει. Ήταν μια τρελά». 
«Αλλά βρήκα νέα όρια. Αυτό είναι το νόημα, να δοκιμάζεις τον εαυτό σου και να κάνεις πράγματα πέρα ​​από αυτά που νομίζεις ότι θα μπορούσες να κάνεις. Είμαι σε νέα επίπεδα τώρα».
«Νομίζω ότι έχω μια λαμπρή ευκαιρία να είμαι σε μια κορυφαία βάρκα και όταν αυτή διαμορφωθεί νομίζω ότι θα έχω μια λαμπρή ευκαιρία για ένα χρυσό μετάλλιο».

Η Βρετανία θα είναι το μεγάλο φαβορί για την πρώτη θέση στον πίνακα των μεταλλίων στην κωπηλασία στο Λονδίνο το 2012, ενώ τα εισιτήρια των αγώνων έχουν ήδη προπωληθεί.
Και ο Reed λέει ότι το κίνητρο να αγωνίζεσαι για το ύψιστο βραβείο, μπροστά σε ένα παθιασμένο κοινό στην έδρα σου, είναι αυτό που σε κεντρίζει να ξεπεράσεις το φράγμα του πόνου στον τομέα της προπόνησης. 

Ο Reed θα γιορτάσει τα 31α γενέθλιά του την ημέρα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών και η ημερομηνία αυτή, 27 Ιουλίου, είναι χαραγμένη στο μυαλό του για δύο λόγους.
«Κάνω τα πάντα έχοντας μια συνεχή υπενθύμιση στο πίσω μέρος του μυαλού μου, ότι αυτοί οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι στο σπίτι μας», είπε ο Reed.
«Σε κανέναν δεν αρέσει η περίοδος του πόνου. Αλλά, όταν κάνεις κάτι που ήταν τόσο επώδυνο και κερδίζεις μέσα από αυτό, από την ανοικοδόμηση του εαυτού σου και την εξεύρεση νέων επιπέδων, η απόλαυση και η ικανοποίηση που παίρνεις αμέσως μετά είναι σπουδαιότερο από οτιδήποτε άλλο».
«Αυτό είναι που με κάνει να συνεχίζω. Όλοι έχουμε κάποια κίνητρα και το να ανταποκριθώ στην πρόκληση αυτή, είναι ένα από τα δικά μου».
 «Ο χρόνος θα κυλήσει πολύ γρήγορα. Είμαστε στην προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες - αλλά είμαστε επίσης στη μέση του χειμώνα».
«Είναι δύσκολο να φανταστώ πώς θα είναι να κάθομαι στη γραμμή εκκίνησης και αυτή τη στιγμή πραγματικά δεν το θέλω».
«Απλά πρέπει να βάλω το κεφάλι μου κάτω και να επικεντρωθώ στην προπόνηση και στο να είμαι καλύτερος από ποτέ."  

Αλλά για την ώρα, ο πρώην μαθητής του Deer Park School, επικεντρώνεται στο επίπονο προπονητικό πρόγραμμα του Grobler στην επίπονη προ-εποχής πρόγραμμα προπόνησης.
Και ο Reed δήλωσε ότι το πνεύμα του συναγωνισμού στο βρετανικό στρατόπεδο κωπηλασίας τον κρατά σε εγρήγορση κατά τα κρύα πρωινά.
«Έχουν γίνει κάποια πράγματα σε σχέση με τις επιλογές, αλλά υπάρχουν πολλά ακόμη και ο Jurgen κάνει πολύ εμπεριστατωμένες δοκιμές για να ταξινομήσει τους αθλητές του», πρόσθεσε.
«Έχουμε ένα σπουδαίο σύστημα στο οποίο προπονούμαστε στην ίδια θέση. Τα παιδιά στην κορυφή πρέπει να παλέψουν με τα παιδιά που είναι χαμηλότερα».
«Γίνεται μάχη μεταξύ μας και η αντιπαλότητα συνεχίζεται. Υπάρχει καθημερινός ανταγωνισμός, αλλά με επαγγελματικό τρόπο».
«Η ομάδα έχει πολύ καλό κλίμα και ο καθένας ωφελείται, αλλά είναι μια τεταμένη στιγμή, διότι ο καθένας θέλει να πάρει καλύτερη θέση στην ομάδα».

Δεν υπάρχουν σχόλια: