Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Jueri Jaanson: Ο θρύλος της Εσθονικής κωπηλασίας


Jueri Jaanson ESTΟ θρυλικός Jueri Jaanson της Εσθονίας “κρέμασε” τα κουπιά του καθώς ανήγγειλε την αποχώρησή του μετά από μια διεθνή καριέρα κωπηλασίας που διήρκεσε περισσότερo από 20 χρόνια.
Η σταδιοδρομία του Jaanson κυριαρχείται από το μονό σκιφ και άρχισε με τα χρώματα της Σοβιετικής Ένωσης, πριν η Εσθονία γίνει ξεχωριστό έθνος το 1991. Κωπηλατώντας για τη Σοβιετική Ένωση ο Jaanson κέρδισε τον πρώτο τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή το 1990, σε ηλικία 24 ετών. Αγωνίστηκε σε έξι Ολυμπιακούς Αγώνες και κατέκτησε δύο μετάλλια (ασημένιο το 2004 και το 2008) στα τελευταία χρόνια της καριέρας του.
Μόνο τρεις άλλοι άνθρωποι έχουν αγωνιστεί στη κωπηλασία σε έξι Ολυμπιακούς: ο Αυστραλός  James Tomkins (ο οποίος αγωνίστηκε στους ίδιους αγώνες), η Ρουμάνα Elisabeta Lipa, και η Καναδή πηδαλιούχος Lesley Thompson- Willie. 
Ο Jaanson, τρεις φορές Αθλητής της Χρονιάς (1990, 1995 και 2004) της Εσθονίας, έγινε ο μεγαλύτερος κωπηλάτης που κέρδισε ένα Παγκόσμιο Κύπελλο Κωπηλασίας, όταν κέρδισε το χρυσό στο σκιφ, στο Άμστερνταμ το 2007. Ήταν 41 ετών εκείνη την εποχή
Στα τέλη του περασμένου έτους, ενώ ήταν 45 ετών, πήρε την απόφαση να αποσυρθεί. Ο Jaanson μίλησε στο World Rowing για την καριέρα του και την απόφασή του.

World Rowing: Τι σας έκανε να πάρετε την απόφαση να αποσυρθείτε;
Jueri Jaanson: 
Αποσύρθηκα όταν κατάλαβα ότι δεν έχω αρκετή ψυχική και σωματική δύναμη για μια καλή προετοιμασία, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου το 2012. Τα τελευταία δύο χρόνια, είχα αρκετά προβλήματα με τραυματισμούς, ενώ είχα και  προβλήματα με την καρδιά μου. Εξαιτίας αυτής, αποφάσισα να πάρω άδεια αυτό το καλοκαίρι, διακόπτοντας την αγωνιστική σεζόν. Αλλά δεν αισθάνθηκα δυνατός και φρέσκος το περασμένο φθινόπωρο για  να ξεκινήσω νέα προετοιμασία. Έτσι αποφάσισα ότι ο χρόνος μου στην κωπηλασία έχει τελειώσει.

WR:
Πώς θα αναγγείλετε τη απόσυρσή σας;
JJ: Θα ανακοινωθεί δημοσίως στην Εσθονία από τα μέσα ενημέρωσης, καλώντας τους σε μια συνέντευξη τύπου στο club μου κωπηλασίας στο Pärnu.

WR: Η αποχώρηση από τα κουπιά άλλαξε τη ζωή σας;
JJ: 
Ναι, η ζωή μου είναι διαφορετική. Έχω περισσότερο χρόνο για την οικογένειά μου. Έχω περισσότερο χρόνο για τα χόμπι μου, για το σπίτι μου, για τον εαυτό μου. Αλλά είναι επίσης ασύνηθες για μένα να μην επικεντρώνομαι στην προσπάθεια για το καλύτερο, αγωνιστικά.

WR: Σκοπεύετε να συνεχίσετε να ασχολείστε με το άθλημα; 
JJ: 
Είμαι μέλος της λέσχης κωπηλασίας και νομίζω ότι μερικές φορές θα μπω στο νερό για κωπηλασία. Προσπαθώ να μείνω σε καλή φυσική κατάσταση. Η πολιτική μου είναι να προωθήσω και να διαδώσω την ανάπτυξη του αθλητισμού για το λαό. Ο αθλητισμός, ως αρωγός της καλής υγείας, είναι ωφέλιμος για τα οικονομικά του κράτους.

WR: Υπάρχουν πράγματα που είχατε αναβάλει για μετά την αποχώρησή σας; 
JJ: 
Ένα πράγμα που είχα αναβάλει είναι η ολοκλήρωση των σπουδών μου. Θα δω πώς θα το κάνω αυτό.

WR: Σκοπεύετε να κάνετε άλλα αθλήματα;
JJ: 
Όχι αυτή τη στιγμή, θα κάνω το ίδιο όπως έκανα πάντα.

WR: Κοιτώντας πίσω στην καριέρα σας τι είναι αυτό που ξεχωρίζει στο μυαλό σας;
JJ: Πάντα θα ευχαριστιέμαι γνωρίζοντας ότι είχα μια τέτοια θαυμάσια καριέρα. Ήμουν καλός ατομικά αλλά και ως μέλος της ομάδας.

WR: Τι θα σας λείψει περισσότερο και τι λιγότερο;
JJ: 
Ήταν μια μεγάλη καριέρα, πραγματικά δεν μου λείπει τίποτα, ούτε καν το χρυσό Ολυμπιακό, το μόνο πράγμα που δεν είχα πάρει. Έδωσα τα πάντα για να κερδίσω ένα χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο και πήρα πολλές εμπειρίες και γνώσεις για το πώς αποκτιέται. Έχω πολλούς φίλους σε όλο τον κόσμο και είμαι χαρούμενος για αυτό.


Τώρα θα ήθελα να ευχηθώ επιτυχία και επιμονή σε όλους τους πρώην ανταγωνιστές μου, επίσης, τύχη σε όλους τους φίλους μου στην κωπηλασία! Είμαι ευγνώμων προς τους προπονητές μου  και όλους τους άλλους ανθρώπους που με έχουν βοηθήσει και με κατεύθυναν για να γίνει το καλύτερο. Είμαι ευτυχής που ήταν και θα είναι πάντα μέρος της ζωής μου.

Μετάφραση Greek Rowers από www.worldrowing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: