By sportsfeed
Ο πρόεδρος της ελληνικής κωπηλατικής ομοσπονδίας φιλάθλων ναυτικών σωματείων (ΕΚΟΦΝΣ), Γιάννης Καρράς, δεν είναι ο τυπικός, ατσαλάκωτος πρόεδρος μίας αθλητικής ομοσπονδίας. Αντιθέτως, πρόκειται για έναν δραστήριο και άοκνο εργάτη του αθλήματος που αγαπάει να υπηρετεί.
συνέντευξη Νίκος Κούδας
Βλέποντάς τον Γιάννη Καρρά να βοηθάει, αεικίνητος, σε κάθε στάδιο της διοργάνωσης του παγκόσμιου πρωταθλήματος της παράκτιας κωπηλασίας στη Θεσσαλονίκη, φορώντας όχι κάποιο αυστηρό κοστούμι αλλά τη μπλούζα της Εθνικής μας ομάδας, μιλώντας με εκατοντάδες ανθρώπους, συντονίζοντας, ακόμη και μεταφέροντας βάρκες μαζί με τους αθλητές πλάι στο κύμα, αντιλαμβάνεσαι ότι το να είσαι πρόεδρος δεν σημαίνει απλώς να κάθεσαι στην αναπαυτική καρέκλα ενός γραφείου και να παρευρίσκεσαι σε λαμπερές εκδηλώσεις, μα πολλά περισσότερα.
Κύριε πρόεδρε, πόσο σημαντική είναι η παγκόσμια διοργάνωση της παράκτιας κωπηλασίας για το αγώνισμά σας;
Πρόκειται για μία νέα μορφή κωπηλασίας, η οποία έχει αναπτυχθεί ουσιαστικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Αυτή ήταν η 7η διοργάνωση σε επίπεδο παγκόσμιου πρωταθλήματος και είναι μία διοργάνωση η οποία απευθύνεται σε όλο τον κόσμο, αφού δεν είναι καθαρά αγωνιστική με την έννοια του Ολυμπιακού αγωνίσματος, αλλά μία μορφή κωπηλασίας με την οποία μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας, ασχέτως ηλικίας. Αρκεί να έχει την αγάπη στη θάλασσα, στο κύμα και φυσικά να μη φοβάται να βραχεί!
Πόσο διαδεδομένη είναι αυτή η μορφή κωπηλασίας στη χώρα μας σήμερα;
Τώρα ξεκινάει ουσιαστικά. Τα πρώτα σκάφη είναι αυτά που βλέπουμε στη Θεσσαλονίκη, και δεν τα έχει ξαναδεί κανείς στον ελλαδικό χώρο. Παρά τις προσπάθειες που κάναμε, δυστυχώς δεν αγοράζονται πολλά για να παραμείνουν, ωστόσο πιστεύω ότι στο μέλλον θα αποκτηθούν και άλλα σκάφη, γιατί αυτή η μορφή κωπηλασίας είναι αυτή ακριβώς που ταιριάζει στη χώρα μας.
Πόσο ικανοποιημένος είστε από την προσέλευση και την παρουσία άλλων χωρών και ανθρώπων του αθλήματος στη Θεσσαλονίκη;
Το ότι ήρθαν τρεις χώρες περισσότερες από άλλες διοργανώσεις και πλησιάσαμε τους 400 αθλητές, θεωρώ ότι είναι ένας πολύ σημαντικός αριθμός συμμετοχής.
Τι σχόλια ακούσατε από τους ξένους συναδέλφους σας, τους αθλητές και τα ΜΜΕ;
Πολύ θετικά. Ειδικά το Σάββατο, όπου βοήθησε και ο καιρός ήταν όλοι ευτυχισμένοι, όχι απλά χαρούμενοι, ευτυχισμένοι πραγματικά! Πέρα βέβαια από το αμιγώς αγωνιστικό σκέλος, οι ξένοι επισκέπτες γύρισαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, περπάτησαν, πήραν ταξί, έφαγαν έξω, είδαν πράγματα, και πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που έχει πάρα πολλά να δείξει. Όλος αυτός ο κόσμος δεν ήρθε εδώ απλά για να δει έναν αγώνα, και ο στόχος ο δικός μας, αλλά και του δήμου είναι να έρθουν εδώ πολλές φορές ακόμα στο μέλλον.
Υπάρχουν σχέδια για να γίνει η παράκτια κωπηλασία Ολυμπιακό αγώνισμα;
Δε νομίζω ότι αυτή τη στιγμή τίθεται κάτι τέτοιο ως ζήτημα στην παγκόσμια ομοσπονδία. Θεωρώ ότι είναι νωρίς. Θα πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια και οι συγκυρίες να έρθουν κοντά. Αυτή τη στιγμή θα έχετε υπόψη σας ότι στους Ολυμπιακούς Αγώνες έχουμε συνολικά σε όλα τα αθλήματα 15.500 αθλητές. Αν μπουν λοιπόν κάποιοι αθλητές σε ένα νέο αγώνισμα, κάποιοι άλλοι θα πρέπει να φύγουν. Άρα, είναι πολύ δύσκολο να προστεθούν ή να αφαιρεθούν αγωνίσματα, καθώς θα πρέπει κάποια άλλα, της αγωνιστικής κωπηλασίας όπως τα ξέρουμε σήμερα, να αφαιρεθούν.
Έχει γίνει κάποια σχετική συζήτηση μεταξύ του προέδρου της παγκόσμιας κωπηλατικής ομοσπονδίας, (σ.σ. Ζαν-Κριστόφ Ρολάν), με τις εθνικές ομοσπονδίες;
Όχι, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τίποτα. Είναι πολύ νωρίς ακόμη.
Πάντως ταιριάζει στον Έλληνα σαν αγώνισμα η παράκτια -και όχι μόνο- κωπηλασία;
Ναι, ταιριάζει, και σαν αγωνιστική μορφή και σαν μορφή θα έλεγα χομπίστικη, καθαρά για διασκέδαση. Ένα σκάφος, όπως π.χ. το μονό, που φτάνει να πωλείται αυτή τη στιγμή στα 1300 ευρώ μεταχειρισμένο, μετά από τους αγώνες, θεωρώ ότι ιδίως σε άλλες εποχές εύκολα θα μπορούσε να το αποκτήσει κανείς για να κάνει το κέφι του.
Σε τι στάδιο βρίσκεται ο προγραμματισμός σας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο;
Έχουμε ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία. Η χρονιά που μπαίνει είναι προολυμπιακή, η χρονιά των προκρίσεων όπως λέμε, και αν εδώ δεν τα πάμε καλά, δεν θα πάμε στο Ρίο. Επομένως το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2015 έχει ως πρώτο στόχο την πρόκριση και μετά τα αποτελέσματα.
Ένα σχόλιο για τον κύριο Τζιάνι Ποστιλιόνε και τη συνεργασία σας τα τελευταία 10 χρόνια;
Πιστεύω ότι ο ερχομός του στην Ελλάδα άλλαξε τα δεδομένα στο άθλημα της κωπηλασίας. Όπως βλέπουμε πια από τα αποτελέσματα, όχι μόνο αυτά που μπορεί να δει ο καθένας, αλλά κυρίως από εκείνα που μπορούμε εμείς να δούμε μέσα από το άθλημα, είναι ότι τα πράγματα έχουν μπει πλέον σε μία νέα σειρά, πιο επαγγελματική, γιατί είναι πραγματικά ο απόλυτος επαγγελματίας. Συνεπώς, πρόσημο πολύ θετικό!
Ο πρόεδρος της ελληνικής κωπηλατικής ομοσπονδίας φιλάθλων ναυτικών σωματείων (ΕΚΟΦΝΣ), Γιάννης Καρράς, δεν είναι ο τυπικός, ατσαλάκωτος πρόεδρος μίας αθλητικής ομοσπονδίας. Αντιθέτως, πρόκειται για έναν δραστήριο και άοκνο εργάτη του αθλήματος που αγαπάει να υπηρετεί.
συνέντευξη Νίκος Κούδας
Βλέποντάς τον Γιάννη Καρρά να βοηθάει, αεικίνητος, σε κάθε στάδιο της διοργάνωσης του παγκόσμιου πρωταθλήματος της παράκτιας κωπηλασίας στη Θεσσαλονίκη, φορώντας όχι κάποιο αυστηρό κοστούμι αλλά τη μπλούζα της Εθνικής μας ομάδας, μιλώντας με εκατοντάδες ανθρώπους, συντονίζοντας, ακόμη και μεταφέροντας βάρκες μαζί με τους αθλητές πλάι στο κύμα, αντιλαμβάνεσαι ότι το να είσαι πρόεδρος δεν σημαίνει απλώς να κάθεσαι στην αναπαυτική καρέκλα ενός γραφείου και να παρευρίσκεσαι σε λαμπερές εκδηλώσεις, μα πολλά περισσότερα.
Κύριε πρόεδρε, πόσο σημαντική είναι η παγκόσμια διοργάνωση της παράκτιας κωπηλασίας για το αγώνισμά σας;
Πρόκειται για μία νέα μορφή κωπηλασίας, η οποία έχει αναπτυχθεί ουσιαστικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Αυτή ήταν η 7η διοργάνωση σε επίπεδο παγκόσμιου πρωταθλήματος και είναι μία διοργάνωση η οποία απευθύνεται σε όλο τον κόσμο, αφού δεν είναι καθαρά αγωνιστική με την έννοια του Ολυμπιακού αγωνίσματος, αλλά μία μορφή κωπηλασίας με την οποία μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας, ασχέτως ηλικίας. Αρκεί να έχει την αγάπη στη θάλασσα, στο κύμα και φυσικά να μη φοβάται να βραχεί!
Πόσο διαδεδομένη είναι αυτή η μορφή κωπηλασίας στη χώρα μας σήμερα;
Τώρα ξεκινάει ουσιαστικά. Τα πρώτα σκάφη είναι αυτά που βλέπουμε στη Θεσσαλονίκη, και δεν τα έχει ξαναδεί κανείς στον ελλαδικό χώρο. Παρά τις προσπάθειες που κάναμε, δυστυχώς δεν αγοράζονται πολλά για να παραμείνουν, ωστόσο πιστεύω ότι στο μέλλον θα αποκτηθούν και άλλα σκάφη, γιατί αυτή η μορφή κωπηλασίας είναι αυτή ακριβώς που ταιριάζει στη χώρα μας.
Πόσο ικανοποιημένος είστε από την προσέλευση και την παρουσία άλλων χωρών και ανθρώπων του αθλήματος στη Θεσσαλονίκη;
Το ότι ήρθαν τρεις χώρες περισσότερες από άλλες διοργανώσεις και πλησιάσαμε τους 400 αθλητές, θεωρώ ότι είναι ένας πολύ σημαντικός αριθμός συμμετοχής.
Τι σχόλια ακούσατε από τους ξένους συναδέλφους σας, τους αθλητές και τα ΜΜΕ;
Πολύ θετικά. Ειδικά το Σάββατο, όπου βοήθησε και ο καιρός ήταν όλοι ευτυχισμένοι, όχι απλά χαρούμενοι, ευτυχισμένοι πραγματικά! Πέρα βέβαια από το αμιγώς αγωνιστικό σκέλος, οι ξένοι επισκέπτες γύρισαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, περπάτησαν, πήραν ταξί, έφαγαν έξω, είδαν πράγματα, και πιστεύω ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που έχει πάρα πολλά να δείξει. Όλος αυτός ο κόσμος δεν ήρθε εδώ απλά για να δει έναν αγώνα, και ο στόχος ο δικός μας, αλλά και του δήμου είναι να έρθουν εδώ πολλές φορές ακόμα στο μέλλον.
Υπάρχουν σχέδια για να γίνει η παράκτια κωπηλασία Ολυμπιακό αγώνισμα;
Δε νομίζω ότι αυτή τη στιγμή τίθεται κάτι τέτοιο ως ζήτημα στην παγκόσμια ομοσπονδία. Θεωρώ ότι είναι νωρίς. Θα πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια και οι συγκυρίες να έρθουν κοντά. Αυτή τη στιγμή θα έχετε υπόψη σας ότι στους Ολυμπιακούς Αγώνες έχουμε συνολικά σε όλα τα αθλήματα 15.500 αθλητές. Αν μπουν λοιπόν κάποιοι αθλητές σε ένα νέο αγώνισμα, κάποιοι άλλοι θα πρέπει να φύγουν. Άρα, είναι πολύ δύσκολο να προστεθούν ή να αφαιρεθούν αγωνίσματα, καθώς θα πρέπει κάποια άλλα, της αγωνιστικής κωπηλασίας όπως τα ξέρουμε σήμερα, να αφαιρεθούν.
Έχει γίνει κάποια σχετική συζήτηση μεταξύ του προέδρου της παγκόσμιας κωπηλατικής ομοσπονδίας, (σ.σ. Ζαν-Κριστόφ Ρολάν), με τις εθνικές ομοσπονδίες;
Όχι, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τίποτα. Είναι πολύ νωρίς ακόμη.
Πάντως ταιριάζει στον Έλληνα σαν αγώνισμα η παράκτια -και όχι μόνο- κωπηλασία;
Ναι, ταιριάζει, και σαν αγωνιστική μορφή και σαν μορφή θα έλεγα χομπίστικη, καθαρά για διασκέδαση. Ένα σκάφος, όπως π.χ. το μονό, που φτάνει να πωλείται αυτή τη στιγμή στα 1300 ευρώ μεταχειρισμένο, μετά από τους αγώνες, θεωρώ ότι ιδίως σε άλλες εποχές εύκολα θα μπορούσε να το αποκτήσει κανείς για να κάνει το κέφι του.
Σε τι στάδιο βρίσκεται ο προγραμματισμός σας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο;
Έχουμε ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία. Η χρονιά που μπαίνει είναι προολυμπιακή, η χρονιά των προκρίσεων όπως λέμε, και αν εδώ δεν τα πάμε καλά, δεν θα πάμε στο Ρίο. Επομένως το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2015 έχει ως πρώτο στόχο την πρόκριση και μετά τα αποτελέσματα.
Ένα σχόλιο για τον κύριο Τζιάνι Ποστιλιόνε και τη συνεργασία σας τα τελευταία 10 χρόνια;
Πιστεύω ότι ο ερχομός του στην Ελλάδα άλλαξε τα δεδομένα στο άθλημα της κωπηλασίας. Όπως βλέπουμε πια από τα αποτελέσματα, όχι μόνο αυτά που μπορεί να δει ο καθένας, αλλά κυρίως από εκείνα που μπορούμε εμείς να δούμε μέσα από το άθλημα, είναι ότι τα πράγματα έχουν μπει πλέον σε μία νέα σειρά, πιο επαγγελματική, γιατί είναι πραγματικά ο απόλυτος επαγγελματίας. Συνεπώς, πρόσημο πολύ θετικό!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου