Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Κ. Νικολαΐδου: «Πήγα για συμμετοχή, πήρα χρυσό»

Η πρωταθλήτρια Ευρώπης στην κωπηλασία, Κ. Νικολαΐδου μιλάει στην «Κ» για τον άθλο της

Της Σπυριδουλας Σπανεα

Το υδάτινο στοιχείο είναι η αδυναμία της Κατερίνας Νικολαΐδου. Η νεαρή πρωταθλήτρια Ευρώπης της κωπηλασίας ξεκίνησε τον αθλητισμό με την κολύμβηση αλλά με πατέρα πρωταθλητή στο άθλημα των κουπιών ήταν σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα έμπαινε σε βάρκα. Αυτό έγινε όταν ήταν 15 ετών. Έξι χρόνια αργότερα ανέβηκε στην κορυφή της Ευρώπης, στο σκιφ ελαφρών βαρών.

Γεννήθηκε στην Κατερίνη και από μικρή παρακολουθούσε τον πατέρα της τον Γιάννη μαζί με τον, μετέπειτα, προπονητή της Γιώργο Μπικογιάννη να διασχίζουν ένα στενό κανάλι κοντά στο Λιτόχωρο με τη βοήθεια των κουπιών. Η ίδια διάλεξε την κολύμβηση. «Ήμουν 15 ετών όταν ο πατέρας μου μού πρότεινε να δοκιμάσω να κάνω και κωπηλασία. Μπήκα σε βάρκα και κατάλαβα ότι αυτό το άθλημα θα το λατρέψω».

Η Κατερίνα από τότε έβαλε στο καθημερινό πρόγραμμά της ένα ταξίδι 15 χλμ. προκειμένου να πηγαίνει στον χώρο των προπονήσεων. Πρωτιές στον αθλητισμό και πρωτιές στο σχολείο δύσκολα μπορούν να συνδυαστούν. «Ήταν πολύ δύσκολο. Από κάποια στιγμή και έπειτα κατάλαβα ότι έπρεπε να επικεντρωθώ σε ένα από τα δύο. Επέλεξα την κωπηλασία και, απ’ ό,τι φάνηκε, έκανα καλή επιλογή. Έχω περάσει σε μία σχολή αλλά θα προτιμήσω να πάω για φυσικοθεραπεύτρια επειδή μου αρέσει να βοηθάω τον κόσμο».

– Από την ηλικία των 16 ετών είσαι στην εθνική. Γρήγορα ήρθαν και οι διακρίσεις. Τριταθλήτρια κόσμου στις νεάνιδες και πέρσι 2η στον κόσμο, στις νέες γυναίκες, στο διπλό σκιφ. Γιατί άλλαξες κατηγορία;
– Ηθελα να χάσω κιλά και για το άθλημα και για εμένα. Κατάφερα και έχασα 18 κιλά και, έτσι, πήγα στα ελαφρά βάρη.

– Πρέπει να ήταν πολύ δύσκολο...
– Ήταν απίστευτα δύσκολο. Έκανα προπόνηση και δεν μπορούσα να φάω όσο ήθελα για να αναπληρώσω αυτά που έχανα. Έπρεπε να... συμβιβάσω την ψυχολογική μου κατάσταση με την επιθυμία του σώματός μου. Μετά, όμως, το συνήθισα και όταν έτρωγα περισσότερο απ’ όσο έπρεπε στενοχωριόμουν.

– Στην Ισπανία αγωνίστηκες στην κατηγορία των γυναικών, παρόλο που ηλικιακά ανήκεις στις νέες γυναίκες. Ταξίδεψες με στόχο τη διάκριση;
– Ήταν η πρώτη φορά που αγωνιζόμουν σε αυτή την κατηγορία και δεν ήξερα τις αντιπάλους μου. Είχα πει ότι θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό αλλά όταν προκρίθηκα ως πρώτη είπα ότι τώρα πρέπει να πάρω μετάλλιο. Ήξερα ότι η αθλήτρια από την Αυστρία είναι καλή και έμπειρη. Στα πρώτα 1.500 μ. ήμουν δεύτερη αλλά πολύ κοντά της. Με ένα καλό ανέβασμα βρέθηκα στην πρώτη θέση. Ταξίδεψα για τη συμμετοχή και επέστρεψα πρωταθλήτρια Ευρώπης. Είναι στιγμές που νιώθω ότι ονειρεύομαι.

– Ο πατέρας σου έβλεπε τον αγώνα;
– Ναι μαζί με τον προπονητή μου ήταν σε μια καφετέρια στην Κατερίνη. Όταν τελείωσα και κοίταξα το κινητό μου είχα δεκάδες μηνύματα και κλήσεις. Νόμιζα ότι κάτι κακό συνέβη. Με πήραν τηλέφωνο παιδιά που είχα χρόνια να μιλήσω. Χαίρομαι όχι για εμένα αλλά για την προβολή που έχει το άθλημα. Δεν με νοιάζει να γίνω διάσημη.

– Η ελληνική κωπηλασία, όπως φάνηκε στο ευρωπαϊκό, εκτός από παρόν έχει και μέλλον. Πού οφείλεται αυτό;
– Οφείλεται στο ότι όλοι αγαπάμε αυτό που κάνουμε αλλά και στην προπόνησή μας. Όταν κατακτήσεις ένα μετάλλιο θέλεις και άλλα.

Η Κατερίνα κάνει καθημερινά έξι ώρες προπόνηση. Όλο της το ενδιαφέρον βρίσκεται στην κωπηλασία και προσπαθεί να αφήνει ό,τι τη στενοχωρεί μακριά από το αγαπημένο της άθλημα. «Δεν θέλω να σκέπτομαι προβλήματα και προσπαθώ να μη βλέπω τηλεόραση γιατί με αυτά που δείχνει μπορείς να πάθεις μέχρι και κατάθλιψη. Ασχολούμαι με την προπόνηση και την οικογένειά μου».

Επόμενος στόχος για την πρωταθλήτρια Ευρώπης είναι οι Μεσογειακοί Αγώνες της Τουρκίας. «Ελπίζω μέχρι να πάμε, να έχουν σταματήσει τα επεισόδια γιατί είμαι και λίγο φοβιτσιάρα. Θέλω να ξαναβγώ πρώτη. Θα είναι δύσκολο αλλά θα το προσπαθήσω. Δυνατές αντίπαλοι είναι οι αθλήτριες από την Ιταλία, τη Γαλλία και την Κροατία. Στη συνέχεια έχουμε το παγκόσμιο κύπελλο της Ελβετίας, το παγκόσμιο πρωτάθλημα νέων γυναικών και το παγκόσμιο πρωτάθλημα γυναικών που θα γίνει στην Κορέα. Η λέξη διακοπές δεν υπάρχει, γι’ αυτό το καλοκαίρι, στο λεξιλόγιό μου αλλά δεν με ενδιαφέρει γιατί η κωπηλασία είναι η ζωή μου».

«Έκανα υπομονή και επανήλθα»

Η Κατερίνα Νικολαΐδου γεννήθηκε το 1992 στην Κατερίνη. Έχει ύψος 1,80 και ξεκίνησε κωπηλασία σε ηλικία 15 ετών. Τα ταλέντο της φάνηκε πολύ γρήγορα και μέσα σε ένα χρόνο έγινε μέλος της εθνικής ομάδας και αγωνιζόταν σε διεθνείς διοργανώσεις. «Η κωπηλασία είναι η ζωή μου. Χαίρομαι πολύ για την απήχηση που έχει στη χώρα μας. Στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα της Ισπανίας όλοι όσοι αγωνιστήκαμε είμαστε μικροί στην ηλικία και, παρόλα αυτά, φέραμε καλές θέσεις. Ο μεγαλύτερος είναι 24 ετών και η μικρότερη 16. Αυτό δείχνει ότι η ελληνική κωπηλασία έχει ακόμη να προσφέρει πολλά στον αθλητισμό μας» μάς λέει η πρωταθλήτρια, η οποία παραλίγο να σταματήσει τον πρωταθλητισμό εξαιτίας ενός τραυματισμού: «Είχα χτυπήσει το χέρι και για 40 ημέρες δεν μπορούσα να κάνω τίποτα. Στενοχωρήθηκα πολύ. Ευτυχώς έκανα υπομονή και επανήλθα στον χώρο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: