Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Ένα κεφάλαιο κλείνει για τον καλύτερο κωπηλάτη της Νότιας Αφρικής

120218-Ramon di Clemente
Μια καριέρα που εκτείνεται σχεδόν σε δύο δεκαετίες έχει φτάσει στο τέλος για τον Νοτιοαφρικανό Ramon di Clemente. Ο 36χρονος αποφάσισε να κρεμάσει το κουπί του και να αρχίσει ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή του. «Θα προσηλωθώ σε νέες προκλήσεις και τον καθορισμό νέων στόχων», ανακοίνωσε ο di Clemente μέσω του Twitter.  «Δεν απέμεινε κάρβουνο στην ατμομηχανή».

Ο Di Clemente πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της διεθνούς καριέρας του στη δίκωπο, παίρνοντας μέρος σε τρεις Ολυμπιακούς Αγώνες και σε πολλά Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Έχει ένα μετάλλιο (χάλκινο) σε Ολυμπιακούς Αγώνες και τέσσερα (δύο ασημένια και δύο χάλκινα) σε επίπεδο Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. . Αυτοί οι αριθμοί κάνουν τον  Di Clemente, μαζί με τον πρώην συνεργάτη του Donovan Cech έναν από τους πιο επιτυχημένους κωπηλάτες στη Νότια Αφρική

Ο Di Clemente μίλησε στο World Rowing για την αποχώρησή του.

World Rowing: Τι σας έκανε να αποφασίσετε ότι ήρθε η ώρα να αποσυρθείτε;
Ramon di Clemente:
Έφτασα στο σημείο όπου είχα εξαντλήσει τις επιλογές μου στην καριέρα μου. Ήταν ώρα για τα νεότερα παιδιά να πάρουν τη σκυτάλη.

WR: Ήταν μια στιγμιαία απόφαση ή μετά από πολύ σκέψη;
RDC:
Ήταν μετά από πολύ σκέψη. Η αρχή έγινε στο Πεκίνο (Ολυμπιακοί Αγώνες του 2008). Κωπηλατούσα με τον Shaun Keeling που ήταν πολύ νεότερος από μένα. Κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια. Μετά το ξανασκέφτηκα το 2010, μετά το Παγκόσμιο της Νέας Ζηλανδίας.

WR: Θα συνεχίσετε να ασχολείστε με την κωπηλασία;
RDC:
Ναι, έχω κάποιες ιδέες και θέλω να μεταβιβάσω την εμπειρία μου. Θέλω να κάνω τους ανθρώπους να γνωρίσουν την κωπηλασία. Θέλω να κάνω τους νέους να ονειρευτούν το τι μπορούν να επιτύχουν.

WR: Αθλείστε καθόλου τώρα, διατηρείστε σε φόρμα;
RDC:
Αυτή τη στιγμή, απλώς προπονούμαι για τη ζωή. Δεν ασχολούμαι με οποιοδήποτε ανταγωνιστικό άθλημα, απλώς προπονούμαι για να κρατήσω τον εαυτό μου σε φόρμα και υγιή. Αυτό θα περιλαμβάνει και την κωπηλασία σε κάποιο στάδιο, ίσως στο σκιφ.

WR: Τι απολαμβάνετε περισσότερο στη μετά την κωπηλασία ζωή σας;
RDC:
Πρόσφατα παντρεύτηκα (τον Νοέμβριο), κάτι το οποίο είναι ένα εντελώς νέο κεφάλαιο. Επίσης δεν έχω χάσει το πάθος για την επίτευξη στόχων. Θέλω πάντα να προσπαθώ.

WR: Σε τι σας ήταν δύσκολο να προσαρμοστείτε;
RDC:
Ξαναθυμάμαι τα 10 τελευταία χρόνια και έχω συνειδητοποιήσει πόσο τυχερός ήμουν.

WR: Έχετε περάσει το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας σας στη δίκωπο. Αυτό έγινε λόγω των περιστάσεων ή από επιλογή;
RDC:
Αρχικά αγωνίστηκα μόνο σε οκτάπωπες (ως junior και -23), αλλά το υπόλοιπο της καριέρας μου ήταν όλο στη δίκωπο. Αγαπώ πραγματικά αυτό το σκάφος από τότε που ήμουν 16 ετών. Θα μπορούσα να πω ότι αρχικά ήταν η περίσταση, αλλά είναι πραγματικά καλή η δίκωπος. Οι επιλογές για να ξεκινήσει κάποιος κωπηλασία σε άλλα σκάφη (στη Νότια Αφρική) τώρα θα αρχίσουν να υπάρχουν, καθώς περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με την κωπηλασία.

WR: Έχετε κάποια ξεχωριστή ανάμνηση από την κωπηλατική ζωή σας;
RDC:
Νομίζω ότι οι καλύτερές μου είναι όλοι οι άνθρωποι που με στήριξαν όλα αυτά τα χρόνια και ιδίως ο μακροχρόνιος χορηγός μου, Paolo Cavalieri. Αυτός βασικά μου έδωσε τη δυνατότητα να μπορέσω να επιτύχω το καλύτερο στην καριέρα μου. Έχω την υποστήριξή του από το 2000. Όλες οι επιτυχίες μου είναι όμορφες αναμνήσεις, αλλά είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποια, δεδομένου ότι όλες ενώνονται σε μία. Νομίζω ότι όλη μου η καριέρα στην κωπηλασία γίνεται ένα κεφάλαιο και θα το βλέπω με στοργή. Το κεφάλαιο τώρα έχει ολοκληρωθεί.

WR: Ποιος είναι ο αγαπημένος σας αγώνας;
RDC:
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Σεβίλλης το2002. Αυτό για μένα ήταν ένας από τους καλύτερούς μου.

WR: Ποια είναι τα σχέδιά σας από εδώ και πέρα;
RDC:
Έχω ένα ξενοδοχείο (σχετικό με την κωπηλασία) σε συνεργασία με κάποιους άλλους: http://theblades.co.za. Το δημιουργήσαμε τα τελευταία 5 - 6 χρόνια. Είμαστε όλοι κωπηλάτες από το ίδιο club. Σχεδιάζω επίσης και κάποια άλλα πράγματα στο Γιοχάνεσμπουργκ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: