Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Σπουδές αντί Ολυμπιακών

By teamSportsfeed


Την απόφαση να σταματήσει τον πρωταθλητισμό μόλις στα 18 της χρόνια πήρε η Αθηνά Αγγελοπούλου. Η Ολυμπιονίκης νέων και ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στην κωπηλασία εγκαταλείπει προσωρινά για να σπουδάσει.

του Άκη Ιωακείμογλου

Ένα σοβαρό πλήγμα στο έμψυχο δυναμικό της δέχθηκε η ελληνική κωπηλασία. Η Αθηνά Αγγελοπούλου, που το περασμένο καλοκαίρι στην Κίνα κατέκτησε το ασημένιο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες νέων και λίγο πριν το χάλκινο μετάλλιο στο παγκόσμιο νεανίδων, πήρε τη δύσκολη απόφαση να σταματήσει τον πρωταθλητισμό. «Σταματάω, γιατί θέλω να σπουδάσω. Σπουδάζω εργοθεραπεία, είμαι στο πρώτο έτος και δεν μπορώ να συνδυάσω τις σπουδές και τον πρωταθλητισμό», αποκαλύπτει στο Sportsfeed η Ελληνίδα κωπηλάτρια και εξηγεί το σκεπτικό της: «Το σκέφτηκα αρκετά. Σκέφτηκα το ενδεχόμενο να αρχίσω τη σχολή αργότερα. Δεν δέχομαι όμως να φτάσω 25 χρονών και να μην έχω σπουδάσει. Από την άλλη δεν ήθελα να κάνω ημιτελή πράγματα, λίγο πρωταθλητισμό και λίγο διάβασμα. Είμαι του ‘όλα ή τίποτα’».
Πρόκειται ασφαλώς για μία περίπτωση απώλειας ενός ταλέντου λόγω της περικοπής των κινήτρων για τους αθλητές. «Αφού δεν μας προσφέρει κάτι παραπάνω η κωπηλασία και κατ’ επέκταση το κράτος, είναι δύσκολο να συνεχίσουν οι αθλητές. Αν είχαμε κάποια επαγγελματική εξασφάλιση όταν τελειώναμε την καριέρα μας θα ήταν διαφορετικά και θα ήταν ένα κίνητρο για να κωπηλατούμε. Τώρα το κάνουμε καθαρά και μόνο επειδή το αγαπάμε. Θα έρθει όμως η ώρα που θα τελειώσει και δεν θα έχεις σπουδάσει τίποτε ούτε θα έχεις μία δουλειά», πρόσθεσε η Αγγελοπούλου και συνέχισε: «Το μόνο που μου δόθηκε ήταν η δυνατότητα να διαλέξω σχολή χωρίς εξετάσεις».
Η διοίκηση της ομοσπονδίας και το τιμ των ομοσπονδιακών προσπάθησαν βέβαια να μεταπείσουν τη νεαρή αθλήτρια, που δείχνει περισσότερο απογοητευμένη από την προσέγγισή τους. «Μίλησα με κάποιους παράγοντες. Μου είπαν ότι είναι κρίμα, ότι είμαι μικρή κι έχω όλο το μέλλον μπροστά μου. Δεν άρεσε η απόφασή μου αλλά κι εμένα δεν μου άρεσε που κάποιοι δεν τη σεβάστηκαν», επεσήμανε η Αγγελοπούλου. Ούτε καν το δέλεαρ των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο ήταν τόσο ισχυρό για να την αποτρέψει από μία τέτοια απόφαση. «Είναι πολύ δύσκολο στα 18 σου να αντιμετωπίσεις αθλήτριες, που είναι 28-30 χρονών και να πας στους Ολυμπιακούς. Η κωπηλασία έχει μέλλον και ελπίδες για επιτυχίες σε μεγαλύτερες ηλικίες», εξήγησε. Όσο για την καθημερινότητά της χωρίς τις απαιτητικές προπονήσεις του πρωταθλητισμού; «Πάλι είναι πλήρης η μέρα μου. Από τις 8:00 ως τη 13:00 έχω μάθημα στη σχολή, μετά πάω στο σπίτι, το απόγευμα γυμναστήριο και προπόνηση που κάνω για τον εαυτό μου, κάποια μαθήματα και γεμίζει η μέρα», ανέφερε η Αγγελοπούλου, που από εδώ και στο εξής θα μπαίνει σε βάρκα μόνο για να συντηρεί τη φυσική της κατάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: